fredag den 18. august 2017

Brunrød - Redish brown - mix of colors


Mit krap farvebad var blevet brugt i flere omgange og jeg vidste godt det var ved at være slut med farvekraften. Alligevel kom jeg 2 bundter ubejdset uld i og lod det stå koldt en 4 dage. Herefter varmede jeg det op en times tid ved 60 grader.

Resultatet var en bleg rød, som jeg har en hel del af i forvejen på lager. Derfor finthakkede jeg 12 grønne valnødder, skaller og indhold, og varmede badet op igen. Nu fik jeg en brunrød farve, som er meget smuk, synes jeg :-)

Rødbrun krap/valnød
Før og efter valnød
English:
I had a rather pale redish color on 2 unmordanted skeins. The color came from a rather exhausted madder vat. I left the skeins in the cold vat for about four days and heated it up to 60 degrees. I didn't like the result, a pale red - most likely because I have several other pale reds in my storage.

I chopped up 12 green walnuts and repeated the heating procedure. And now I had 2 skeins of warm brownish red. Much better ! :-)


2 kommentarer:


  1. شركة المثالية للتنظيف بالاحساء

    تقدم لكم افضل خدمات التنظيف ومكافحة الحشرات ورش افضل انواع المبيدات الامنة والفعالة بالمنطقة الشرقية وتضمن لكم العيض في منزل امن نظيف خالي من الحشرات باسعار مناسبة فتعد شركة المثالية للتنظيف بالاحساء افضل شركة تنظيف بالاحساء تواصلوا معنا من اجل الحصول علي خدمات الشركة بجودة واسعار رخيصة

    شركة المثالية للتنظيف بالاحساء
    شركة المثالية لمكافحة الحشرات بالاحساء

    http://elmthaly-group.com/

    SvarSlet