tirsdag den 7. juli 2015

Seneste røde nuancer - Red with an orange tone


Nyeste skud fra farveriet blev en smuk, varm rød farve med en anelse orange i tonen. Garnet er farvet med Kraprod. For nogle år siden begyndte jeg at notere hver eneste farve jeg fremtryller - med opskrift, navn og nummer. Denne er nr. 100 ;)



Rød med orange tone - parti nr. 100

English:
Latest dye from my workshop: warm red with a hint of orange. I started registering all my dyes some years ago - with name, number and the recipe. The above i my dye lot number 100.

2 kommentarer:

  1. Mange tak, Lydert. Jeg er også glad for den. Når jeg farver med Kraprod kan jeg vælge at lade temperaturen gå til ca. 65 grader. Så bliver farven "rigtig" rød. Men hvis man i stedet lader temperaturen gå op til 70-75 grader begynder den at blive mere orange - og det er netop den proces, der er lykkedes her.

    mvh
    Karin

    SvarSlet